In 1980 was Shawn Stussy een lokale cult-surfplankvormer die zijn gekrabbelde kenmerkende logo van zijn meesterwerken van schuim nam en het toepaste op T-shirts die hij met zijn boards verkocht in Laguna Beach, Californië.
Toen de kledinglijn zich uitbreidde, ontwikkelde de rauwe en moderne esthetiek zich al snel tot de volgende generatie van de new wave strandcultuur. We groeiden in een tijd dat er baanbrekende verschuivingen plaatsvonden die de eeuwig omkaderde hedendaagse populaire cultuur plaatsvonden.
In de muziekscene gaven de late jaren 70 ons punk. Toen brachten de vroege jaren 80 ons in de nieuwe doe-het-zelf-muziek genaamd rap. Punk doorbrak creatieve en esthetische barrières en leerde ons dat iedereen een band kon hebben. Rap ging toen niet alleen vooraf om sociale grenzen te verleggen, maar ook om de ideeën van remixen en samplen te verkennen. Deze nieuwe ideeën en territoria creëerden een nieuw modern platform voor mode en culturele expressie.
Met het succes van Stussy kwam de kans om te reizen en de Stussy-sfeer te verspreiden. We spraken af met trendsetters in New York, Londen, Tokio en andere delen van de wereld. Stussy-kleding werd geïnspireerd door deze internationale groep muzikanten, skaters, dj’s en artiesten met vergelijkbare smaken, wat ertoe bijdroeg dat het merk een internationaal streetwear-label werd.
Tegenwoordig bestaat Stussy als een merk met wereldwijd respect en onafhankelijkheid. Met meer dan zestig winkels over de hele wereld en een zeer sterke stam die nog steeds actief is, is Stussy een leider in de cultuur die we bijna 30 jaar geleden hebben helpen starten.